Sıra No |
PROJE SONUÇ RAPORU BİLGİ FORMU |
1 |
Proje No |
: |
2017.06.03.534
|
2 |
Projenin Adı |
: |
Üreten tüketicili konutlar ve ofisler için minimum işletme maliyeti sağlayan yazılım geliştirilmesi
|
3 |
Projenin İlgili Olduğu Alan Adı |
: |
Elektrik, Elektronik Araştırma Projesi (EEAP)
|
4 |
Proje Yürütücüsü |
: |
Prof. Dr. Nedim TUTKUN
|
5 |
Proje Yürütücüsü E-posta |
: |
nedimtutkun@duzce.edu.tr
|
7 |
Proje Araştırıcıları |
: |
Prof.Dr. Nedim Tutkun Yüksek Lisans Öğrencisi Furkan Üngören
|
8 |
Projenin Başlama ve Bitiş Tarihi |
: |
10.04.2017
10.04.2018
|
9 |
Proje Süresi |
: |
12
|
10 |
Ek Süre |
: |
0
|
11 |
Ek Ödenek |
: |
0,00
|
12 |
Projenin Bütçesi |
: |
2.500,00
|
13 |
Toplam Harcama |
: |
2.500,00
|
14 |
İşbirliği Yapılan Kuruluş |
: |
-
|
15 |
İşbirliği Yapılan Kuruluşun Desteği |
: |
-
|
16 |
Projenin Amacı:
Bu proje önerisi üreten tüketiciler için küçük ölçekli rüzgâr-güneş hibrit sisteminin ekonomik işletmesini karışık
tamsayılı lineer programlama yaklaşımını esas alan yazılım geliştirmeyi amaçlamaktadır. Hibrit sistemi
ekonomik yapmanın bir yolu bütün zaman dilimlerinde üretilen güç ile tüketilen güç arasındaki dengeyi
sağlamaktır. Bu dengenin her bir zaman diliminde sağlanması ayrık optimizasyon problemi ile tanımlanır ve
gerçek zamanlı sistemlerde kısa süre içinde çözülmeyi gerektirir. Gerçek zamanlı uygulamalar için böyle bir
problemi çözen az sayıda yöntem mevcut olmasına rağmen karışık tam sayılı lineer programlama yöntemi
daha hızlı sonuç almak için bu çalışmada tercih edilmiştir. Optimizasyon sürecinde 1 kW rüzgâr türbini,
muhtelif sayıda 0,25 kW fotovoltaik panel, muhtelif sayıda 200 Ah jel akü ve küçük ofislerde bulunan bazı
elektrikli ev aletleri kullanılacaktır. Bunun yanında, sistemin kurulduğu lokasyonda rüzgâr hızı ve ışınım
değerleri hibrit sistemin kurulması düşünülen lokasyona en yakın meteorolojik istasyondan elde edilen veriler
saatlik olarak tahmin edilmiştir. Böylece üretilen ve tüketilen güçler arasındaki dengenin sağlanması için her
bir saat diliminde mevcut sistemden ne kadarlık güç üretileceği tahmin edilir. Bunun gerçekleşmesinde yük
talep ve batarya yönetimleri önemli bir rol oynamaktadır. Karışık tam sayılı lineer programlama yaklaşımını
esas alarak geliştirilecek yazılım ile söz konusu problemi çözmek suretiyle hibrit sistem için en düşük işletme
maliyeti elde edilecektir.
|
17 |
Projenin Çıktıları:
Bir Adet Yüksek Lisans Tezi
|
18 |
Proje Çıktılarının Bilime ve Uygulamaya Aktarılması:
Bir Adet Yüksek Lisans Tezi
|
19 |
Proje Kapsamında Yapılan Yayınlar:
Bir Adet Yüksek Lisans Tezi
|
Tarih:
|
İmza:
|