T.C.

DÜZCE ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ

Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinatörlüğü

Sıra No PROJE SONUÇ RAPORU BİLGİ FORMU
1  Proje No :   2016.08.01.460
2  Projenin Adı :   Yöneticilerin Etik Liderlik Davranışları ve Toplam Kalite Yönetimi İişkisi : Düzce İli Örnegi
3  Projenin İlgili Olduğu Alan Adı :   Sosyal ve Beşeri Bilimler Araştırma Projesi (SBBAP)
4  Proje Yürütücüsü :   Prof.Dr. Mehmet Selami YILDIZ
5  Proje Yürütücüsü E-posta :   selamiyildiz@duzce.edu.tr
7  Proje Araştırıcıları :  Yüksek Lisans Öğrencisi Rıdvan ŞAHİN
 
8  Projenin Başlama ve Bitiş Tarihi :   19.07.2016
  19.07.2017
9  Proje Süresi :   12
10  Ek Süre :   0
11  Ek Ödenek :   0,00
12  Projenin Bütçesi :   2.744,00
13  Toplam Harcama :   0,00
14  İşbirliği Yapılan Kuruluş :   HERHANGİ BİR KURULUŞ İLE İŞBİRLİĞİ YAPILMAMIŞTIR
15  İşbirliği Yapılan Kuruluşun Desteği :   HERHANGİ BİR DESTEK ALINMAMIŞTIR
16  Projenin Amacı:  Bu projenin amacı yöneticilerin etik liderlik davranışları ve toplam kalite yönetimi ilişkisinin düzeyini belirlemektir. Düzce ilindeki eğitim kurumlarındaki öğretmenlerin bakış açısıyla yönetim sürecinde liderlerin etik davranışlar sergileme düzeyleri ve bu davranışların TKY üzerindeki etkisini değerlendirmek, etik liderlik davranışlarının fayda ve sonuçlarını saptamak, bu davranışların TKY üzerindeki etkinlik düzeyinin nasıl yorumlandığı belirlenmeye çalışılacaktır.
17  Projenin Çıktıları:  Araştırmada elde edilen sonuçlara göre katılımcıların yöneticilerini etik lider olarak algılamaları arasında yaş, görev, hizmet yılı değişkenlerinde anlamlı farklılık bulunmamıştır. Davranışsal etik açısından da diğer boyutlarda anlamlı farklılık bulunmamıştır. Cinsiyet ve okul türü değişkenin iletişimsel etik alt boyutunda anlamlı farklılık bulunmuştur. Araştırma sonuçlarına göre iletişimsel etik boyutunda kadınlar erkeklere göre yöneticilerin daha etik davranışlar sergilediklerini, okul türü değişkeninde de ortaöğretim okulunda çalışan öğretmenlerin davranışsal etik açısından yöneticilerin farklı liderlik sergilediklerini algıladıkları görülmektedir. Buna göre kadın katılımcılar, erkek katılımcılara göre yöneticilerin etik davranışlarını daha yüksek düzeyde algıladıkları görülmüştür. Bundan dolayı da kadınlar yöneticilerin uygulamalarda verdiği kararları erkeklere göre daha etik görmektedir. Erkekler ise yöneticilerden daha yüksek düzeyde etik kararlar vermesini beklemektedirler.
18  Proje Çıktılarının Bilime ve Uygulamaya Aktarılması:  Araştırma ile toplanacak veriler yardımıyla özellikle; TKY’ nin okullardaki uygulamaları, TKY ve önemi, Etik Liderliğin Toplam Kalite Yönetimine etkisi, konularında geçerliliği yüksek sonuçlar çıkarılmaya çalışılacaktır. Araştırma ile toplanan veriler özellikle Toplam Kalite Yönetimi uygulamaları açısından daha objektif ve daha doğru değerlendirme yapılmasına ışık tutacaktır. İlgili herkesin ve özellikle okul liderinin toplam kalite ile ilgili öğretmenlerin görüşlerinin belirlenmesi, olumsuz görülen yönlerin olumluya dönüştürülmesi ve eksik görülen yönlerin geliştirilmesi için neler yapılması gerektiği konusunda ilgililere önemli yarar sağlayacaktır. Araştırma sonucunda elde edilen bulguların; eğitim öğretime ve eğitim uygulamalarına çeşitli yönlerden katkı sağlayacağı beklenmektedir. Bu katkılar, eğitim kurumlarındaki öğretmenlerin ve özellikle yöneticilerin Toplam Kalite Yönetimi algıları ile ilgili durum tespiti yapması, okul ve kurumlardaki TKY ile ilgili eksikliklerin giderilmesi açısından önemli görülmektedir.
19  Proje Kapsamında Yapılan Yayınlar:  Henüz yayın yapılmamıştır

  Tarih: 


  İmza: