T.C.

DÜZCE ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ

Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinatörlüğü

Sıra No PROJE SONUÇ RAPORU BİLGİ FORMU
1  Proje No :   2015.10.02.322
2  Projenin Adı :   Öğrencilerin Kuvvet ve Hareket Konularındaki Problemleri Çözme Süreçlerine İlişkin Kavramsal Anlama Düzeylerinin Üstbilişsel Bilgi ve Beceriler Bazında İncelenmesi
3  Projenin İlgili Olduğu Alan Adı :   Elektrik, Elektronik Araştırma Projesi (EEAP)
4  Proje Yürütücüsü :   Doç. Dr. Sedat KARAÇAM
5  Proje Yürütücüsü E-posta :   sedatkaracam@duzce.edu.tr
7  Proje Araştırıcıları :  Yüksek Lisans Öğrencisi Ümit GÜRSEL
 
8  Projenin Başlama ve Bitiş Tarihi :   6.05.2015
  6.05.2016
9  Proje Süresi :   12
10  Ek Süre :   0
11  Ek Ödenek :   0,00
12  Projenin Bütçesi :   4.500,00
13  Toplam Harcama :   0,00
14  İşbirliği Yapılan Kuruluş :   İş birliği yapılan kuruluş yoktur.
15  İşbirliği Yapılan Kuruluşun Desteği :   Destek alınmamıştır.
16  Projenin Amacı:  Bu çalışmanın amacı; i) Lise öğrencilerinin Newton’un hareket yasalarına yönelik çoktan seçmeli soruları çözerken kullandıkları bilişsel ve üstbilişsel stratejileri tanımlamak, ii) Bu stratejilerin kullanılma sıklığını çözüm aşamalarına (soru kökünü okuma, çözüm yapma ve değerlendirme) göre incelemek, iii) Bu stratejilerin kullanılma sıklığını öğrencilerin üstbilişsel farkındalıkları ve kavramsal anlama düzeylerini dikkate alarak incelemektir.
17  Projenin Çıktıları:  Proje kapsamında yapılan çalışmalar sonucunda, yüksek lisans tezi tamamlanmış olup, oluşturulan tezden bir makale üretilmiştir. Belirtilen makale inceleme sürecindedir.
18  Proje Çıktılarının Bilime ve Uygulamaya Aktarılması:  Projede lise öğrencilerinin fizik sorularını çözüm süreçlerinden kullandıkları stratejiler öğrencilerin kavramsal anlama ve üstbilişsel farkındalıkları kapsamında incelenmiştir. Bu inceleme sonucunda alan yazında daha önceden tanımlanmamış olan bir üstbilişsel strateji alana kazandırılmıştır. Kavramsal anlama ve üstbilişsel farkındalık faktörleri dikkate alınarak inceleme sonucunda ise kavramsal anlama düzeyinin soruyu okuma aşamasında, üstbilişsel farkındalığın ise çözüm aşamasında kullanılan stratejiler üzerinde etkisinin olduğu bulunmuştur. Sonuç olarak bu bulgular öğretmenlerin öğrencilerinin çözüm süreçlerini daha etkin izlemesi ve çözümler bulması noktasında yol gösterici olacaktır.
19  Proje Kapsamında Yapılan Yayınlar:  Proje kapsamında tez dışında yayın yapılamamıştır. Tezden oluşturulan makale ise, inceleme sürecindedir.

  Tarih: 


  İmza: