T.C.

DÜZCE ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ

Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinatörlüğü

Sıra No PROJE SONUÇ RAPORU BİLGİ FORMU
1  Proje No :   2019.06.05.943
2  Projenin Adı :   DP600, DP800, M1200, M1700 Tipi Yüksek Mukavemetli Sacların Kaynaklı Birleştirme Özelliklerinin ve Şekillenebilirliğinin İncelenmesi
3  Projenin İlgili Olduğu Alan Adı :   Mühendislik Araştırma Projesi (MAP)
4  Proje Yürütücüsü :   Doç. Dr. Ali Gürsel
5  Proje Yürütücüsü E-posta :   aligursel@duzce.edu.tr
7  Proje Araştırıcıları :  Yüksek Lisans Öğrencisi Yasin Şen
 
8  Projenin Başlama ve Bitiş Tarihi :   19.04.2019
  19.04.2020
9  Proje Süresi :   12
10  Ek Süre :   0
11  Ek Ödenek :   0,00
12  Projenin Bütçesi :   10.000,00
13  Toplam Harcama :   4.859,24
14  İşbirliği Yapılan Kuruluş :   -
15  İşbirliği Yapılan Kuruluşun Desteği :   -
16  Projenin Amacı:  Özellikle otomotiv sektöründe tercih edilen martenzitik ve çift fazlı çeliklerin kaynaklı birleştirme işlemlerinde, iç yapılarında meydana gelecek deformasyonların CMT yöntemiyle minimuma indirgenmesi amaçlanmıştır.
17  Projenin Çıktıları:  Yapılan deneyler ve araştırmalarda martenzitik ve çift fazlı çeliklerin kaynaklı birleştirme işlemlerinde iç yapılarında meydana gelmesi muhtemel deformasyonların CMT yöntemiyle minimuma indirgendiği gözlemlenmiştir.
18  Proje Çıktılarının Bilime ve Uygulamaya Aktarılması:  Mukavemet özellikleri sebebiyle otomotiv sektörüne kullanılmaya başlayan martenzitik ve çift fazlı çeliklerin kaynaklı birleştirme işlemlerinde, iç yapı deformasyonlarının CMT yöntemiyle minimuma indirgenebileceği yapılan deneysel çalışmalar ve araştırmalarla ortaya konmuştur. Bu hususun başta otomotiv imalatında üreticilere fayda sağlayacağı düşünülmektedir.
19  Proje Kapsamında Yapılan Yayınlar:  Uluslararası Marmara Fen ve Sosyal Bilimler Kongresi - 2019'da sunula ve Bildiriler Kitabı Cilt II' de basılan "DP600 TİPİ ÇELİK SACLARIN SOĞUK METAL TRANSFERİ (CMT) KAYNAK YÖNTEMİYLE BİRLEŞTİRİLMESİ" başlıklı bildiri ile çift fazlı DP 600 tipi çelik sacın CMT yöntemiyle kaynaklı birleştirmelerinde iç yapıda oluşabilecek deformasyonun minimuma indirgenmesi sağlanmış ve yayında sunulmuştur.

  Tarih: 


  İmza: