T.C.

DÜZCE ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ

Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinatörlüğü

Sıra No PROJE SONUÇ RAPORU BİLGİ FORMU
1  Proje No :   2018.10.02.854
2  Projenin Adı :   Ortaöğretim Öğrencilerinin Sürdürülebilir Kalkınmaya Yönelik Bilgi, Tutum, Farkındalık Ve Tüketim Davranışlarının Belirlenmesi
3  Projenin İlgili Olduğu Alan Adı :   Sosyal ve Beşeri Bilimler Araştırma Projesi (SBBAP)
4  Proje Yürütücüsü :   Dr.Öğr. Üyesi Erol Sözen
5  Proje Yürütücüsü E-posta :   erolsozen@duzce.edu.tr
7  Proje Araştırıcıları :  Doç.Dr. MURAT GENÇ
 
8  Projenin Başlama ve Bitiş Tarihi :   16.10.2018
  16.10.2019
9  Proje Süresi :   12
10  Ek Süre :   0
11  Ek Ödenek :   0,00
12  Projenin Bütçesi :   200,00
13  Toplam Harcama :   0,00
14  İşbirliği Yapılan Kuruluş :   İşbirliği yapılan kuruluş bulunmamaktadır.
15  İşbirliği Yapılan Kuruluşun Desteği :   Yoktur
16  Projenin Amacı:  Bu çalışmanın amacı ortaöğretim öğrencilerinin sürdürülebilir kalkınmaya yönelik bilgi ve tutum düzeylerinin belirlenmesidir. Bu kapsamda Düzce ilinde ortaöğretim okullarında öğrenim gören 680 öğrenciye “Sürdürülebilir Kalkınma Bilgi Ölçeği” ve “Sürdürülebilir Kalkınmaya Yönelik Tutum Ölçeği” uygulanmıştır. Farklı değişkenler açısından öğrencilerin sürdürülebilir kalkınmaya yönelik bilgi ve tutum düzeylerinin araştırıldığı araştırmada verilerin istatistiksel analizi SPSS 21. Paket programında yapılmıştır. Elde edilen verilere göre sürdürülebilir kalkınma bilgi puanlarında cinsiyet açısından anlamlı fark görülmezken, toplam tutum puanları ve çevre alt boyutu açısından kız öğrenciler lehine anlamlı fark belirlenmiştir. Öğrencilerin kaldıkları yer ve öğrenim gördükleri sınıf düzeyi açısından bilgi ve tutum puanları arasında anlamlı fark tespit edilmemiştir. Okudukları okullar açısından öğrencilerin başarı ve tutum puanları açısında anlamlı farklılık belirlenmiştir. Sürdürülebilir Kalkınma Bilgi ve Tutum puanları açısından akademik lise öğrencilerinin ortalama puanları gerek Özel Lise öğrencilerinin gerekse Anadolu İmam Hatip Lisesi öğrencilerinin ortalama puanlarından anlamlı düzeyde farklılaştığı görülmektedir. Akademik lise öğrencilerinin puanları bu okullardaki öğrencilerin puanlarından anlamlı düzeyde daha yüksek olduğu belirlenmiştir. Meslek lisesi öğrencilerinin Sürdürülebilir Kalkınma Bilgi ve Tutum puanları diğer lise okul türlerinden anlamlı düzeyde farklı olmadığı tespit edilmiştir.
17  Projenin Çıktıları:  Bir adet kitap bölümü, bir adet sözlü bildiri.
18  Proje Çıktılarının Bilime ve Uygulamaya Aktarılması:  Bireylerin sürdürülebilir kalkınmaya yöemlik bilgilerin ve tutumlarının belirlenmesi ve iyileştirilmesi gelecek için önem arzetmektedir.
19  Proje Kapsamında Yapılan Yayınlar:  Genc, M. & Sözen, E. (2019). Designation of Knowledge and Attitude Levels Secondary School Students Devoted to Sustainable Development. In H. Tokcan & A. Altuncekic (Eds.), Contemporary Approaches in Education and Social Sciences (pp.111-121). Brasov County, Romania: Old Publishing.

  Tarih: 


  İmza: