T.C.

DÜZCE ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ

Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinatörlüğü

Sıra No PROJE SONUÇ RAPORU BİLGİ FORMU
1  Proje No :   2017.07.04.649
2  Projenin Adı :   Biyodizel Yakıt Karışımları İle Çalışan Bir Motorda Püskürtme Basıncının Motor Performansına ve Titreşimine Olan Etkileri
3  Projenin İlgili Olduğu Alan Adı :   Mühendislik Araştırma Projesi (MAP)
4  Proje Yürütücüsü :   Prof. Dr. Suat SARIDEMİR
5  Proje Yürütücüsü E-posta :   suatsaridemir@duzce.edu.tr
7  Proje Araştırıcıları :  Doç.Dr. Suat Sarıdemir
 Yüksek Lisans Öğrencisi Alper Ramazan KONUK
 
8  Projenin Başlama ve Bitiş Tarihi :   25.12.2017
  25.12.2018
9  Proje Süresi :   12
10  Ek Süre :   0
11  Ek Ödenek :   0,00
12  Projenin Bütçesi :   7.495,60
13  Toplam Harcama :   7.254,00
14  İşbirliği Yapılan Kuruluş :   Proje kapsamında işbirliği yapılan kuruluş bulunmamaktadır.
15  İşbirliği Yapılan Kuruluşun Desteği :   Proje kapsamında işbirliği yapılan kuruluş bulunmamaktadır.
16  Projenin Amacı:  Farklı oranlarda mısır yağı metil esteri ve dizel yakıt karışımları ile çalışan tek silindirli bir motorda püskürtme basıncının motor performansına ve titreşimine olan etkilerinin deneysel olarak incelenmesidir.
17  Projenin Çıktıları:  Bu çalışmada, standart dizel yakıtı ile farklı oranlarda karıştırılan biyodizel yakıtın tek silindirli dizel bir motorun 175 bar ve 190 bar enjeksiyon basınçlarında motor performansına ve titreşimine olan etkileri farklı motor torklarında incelenmiştir. Torka bağlı olarak artan yakıt tüketimi silindir içi basıncı artırarak motor parçalarının daha fazla yüklenmesine neden olmuştur. Bu durum torka bağlı olarak motor titreşim değerini de artırmıştır. Biyodizel içerikli yakıtların yanma sonu basınç ve sıcaklığını düşürmesi, yanma şiddetine bağlı olan motor titreşim seviyesini azaltmıştır. Tutuşma gecikmesi süresinin uzun olması, silindirde yanma öncesi biriken yakıt miktarını artırmıştır. Silindirde biriken yakıtın ani olarak yanması tüm motor torklarında B20 ile daha büyük silindir basınçlarının elde edilmesini sağlamıştır. Yüksek torklarda motor daha fazla güç ürettiği için yakıt tüketimi de artmaktadır. Biyodizel içerikli yakıtların alt ısıl değerinin düzel yakıta göre düşük olması nedeniyle yakıt tüketimleri daha fazladır.
18  Proje Çıktılarının Bilime ve Uygulamaya Aktarılması:  Yenilenebilir bir yakıt olan Mısır yağı metil esteri-dizel yakıt karışımlarının motor üzerinde herhangi bir değişiklik yapmadan kullanılabileceği görülmüştür. Biyodizel içerikli yakıtların motor titreşimini azalttığı görülmüştür.
19  Proje Kapsamında Yapılan Yayınlar:  proje kapsamında henüz yayın yapılmamıştır.

  Tarih: 


  İmza: